Kom med - frivillig i HIK

Kort om HIK

Gymnastik er en meget eftertragtet fritidsaktivitet i Hadsten, derfor søger vi altid frivillige som har lyst til at give alle børn og voksne i Hadsten muligheden for at gå til gymnastik.

Hadsten Idrætskreds er en aktiv og veletableret forening med ca. 600 medlemmer. Vi er en forening med flad "ledelsesstrutkur", hvor der bliver lyttet til alle og hvor alle kan snakke med alle.  I Hadsten Idrætskreds lægger vi stor vægt på, at der skal være plads til alle, såvel gymnaster som frivillige. Vi er en forening i konstant udvikling, både med fokus på at kunne tilbyde både velkente og nye fitness og gymnastiktyper, men også med fokus på at være en forening som også har fokus på, at være en rar forening at være en del af som frivillig. Derfor har vi også stor fokus på såvel modtagelse af nye frivillige, men også at se og anerkende de frivillige der allerede er en del af foreningen.

Da gymnastik er så populært som det er, er vi altid på udkig på forældre som har tid og lyst til at være med til at danne rammerne og give dit og andres børn muligheden for at gå til gymnastik. Erfaring er ikke nødvendig - vi klæder dig på så du er godt rustet og føler dig tilpas i din rolle, hvad end du er hjælper på et hold eller er instruktør.

Er du blevet nysgerrig på det at være frivllig og på Hadsten Idrætskreds? Så få en uforpligtende snak med Kathrine på telefon 40998162 eller på kathrineblochs@gmail.com, vi vil nemlig gerne høre mere om dig og lære dig bedre at kende.

HIK har brug for dig - ja dig, lige præcis dig.

Kontakt os allerede i dag og hør mere om dine muligheder i HIK

Bliv instruktør i HIK
Det vigtigste er ikke, at du har erfaringen - men at du har lysten. Alle skal jo starte et sted. Vi kan gennem DGI tilbyde kurser i høj kvalitet som giver dig mulighed for at undervise i det du gerne vil og dem du gerne vil. Vi er også interesseret, hvis dine ønsker mere går i retning af at være hjælpeinstruktør.

Hvilke hold kan jeg undervise i?

HIK tilbyder gerne nye hold til børn, unge og voksne. Vi lytter til dine forslag og idéer om hold i HIK og prøver gerne nye ting af.

Hvornår kan jeg undervise?
En sæson i HIK løber typisk fra september til marts. Det betyder dog ikke at alle hold skal ligge indenfor det tidsrum. HIK er åbne overfor dine idéer til det bedste forløb.

Hvor foregår undervisningen?
HIK har adgang til lokaler på skolerne i HKIC (Hadsten Kultur- og Idrætscenter), Festsalen på Hadsten Skole og Gymnastiksalen på Østervangskolen.

Hold kan også foregå udenfor - i skoven, engen eller hvor man nu finder det hensigtsmæssigt. Hvis du har specifikke ønsker til lokation, hjælper HIK gerne med at fine et sted eller lokale, der passer til lige de behov.

Giv en hånd med til et af vore arrangementer
Hvert år afholder HIK forskellige arrangementer - fx fastelavnsfest, forårsopvisning, hoppedag og mange flere. Disse arrangementer opstår alene vha. frivillige der hjælper til. Vi hører meget gerne fra dig, hvis du kan afse nogle timer til et eller flere af arrangementerne.

Bestyrelsesarbejde

Hvis du vil være med til at tage beslutninger i HIK så er bestyrelsen det rette sted at starte. Vores bestyrelsesmøder er meget uformelle, og der er plads til både bestyrelsesmedlemmer med og uden erfaring med bestyrelsesarbejde. Naturligvis med overholdelse at vedtægter og regler, men uden at være for højtidelig og hieraktisk opbygget. Lad os høre fra dig, hvis du er blevet nysgerrig på bestyrelsesarbejdet og måske har lyst til at være med.

Fotograf
Da HIK er en 100% frivillig forening er vores fotograf naturligvis også frivillig. Vi benytter os af frivillige fotografer, såvel nybegyndere som erfarne, da det at tage billeder af gymnaster som løber og springer i høj hastighed kan være særdeles udfordrende. Dette betyder også, at du som frivillig fotograf får mulighed for at dygtiggøre dig og prøve nye ting af, både når billederne tages, men også under redigering.

Så har du lyst til at udfordre dine evner som fotograf, og har lyst til at komme til opvisninger og arrangementer og tage billeder, så hører Kathrine gerne fra dig på kathrineblochs@gmail.com.

Du får naturligvis dit navn på alle billeder som bliver offentliggjort på hjemmeside eller Facebook. For at billederne kan offentliggøres skal de en vis kvalitet, så de er repræsentable til vores facebookside og hjemmeside - men giver tid og mulighed for masser at træning og testshoots.Vi skal have billederne hurtigst muligt efter arrangementet, senest en uge efter.

Hadsten Idrætskreds - din idrætsforening i Hadsten - CVR nr 3044 7484